LAI VALIK REKLAAMKINGITUSI

Kõik reklaamteenused ühest kohast - mugav, kiire ning professionaalseim teenindus

10 põhimõtet reklaamkingituse valimisel

08.05.2017

Jagage seda artiklit sõpradega:

Meie hea partner Pähkel kes pakub turundusteenuseid ja turunduskoolitusi  eesotsas Kristel Tammemäega kirjutanud järgmised nõuanded:  

Reklaamkingitused firma sümboolikaga on paljudes firmades oluliseks turundussõnumi kandjaks. Väidetavalt sai reklaamesemete kasutamine alguse 18. sajandil,  kui George Washington lasi oma valmiskampaania tarbeks teha spetsiaalsed rinnamärgid.

Üks ärikingituste firmasid koondav organisatsioon väidab hiljutisele uuringule toetudes, et 83% inimestest meeldib saada reklaamisõnumit kandvat kingitust ja 48% sooviks selliseid kinke sagedamini. 90,4% neist, kes viimase kahe aasta jooksul olid reklaamkingituse saanud, tunnistasid, et see on neil veel alles (www.ppai.orga). Nüüd võrrelge – kui suure rõõmuga vaatate või lausa ootate näiteks tele- või trükireklaami? Inimese suhtumine reklaamkingitusse (mis on ju ka reklaam) on oluliselt positiivsem kui tavareklaami ja erinevad uuringud on tõestanud, et ärikingitustel on ettevõtte kuvandi tugevdamisel oluline roll. Loomulikult ei saa öelda, et üks reklaamikanal on parem kui teine – neil kahel siin on üsna erinevad eesmärgid. Kuid ilmselt pole õige ka paljude firmajuhtide halvustav suhtumine reklaamkingituste tegemisse stiilis. „No kuidas ma ostan mingid asjad, maksan raha ja siis annan need TASUTA ära!“. Aga reklaami ju ostetakse ja antakse tasuta vaatajatele ära? Õige kanali valimisel tuleb arvesse võtta kontakti hinda ja oodatavat mõju/tulemust.

10 olulist asja, millele reklaamkingituse tellimisel mõelda.

  1. Eesmärk. Miks teil seda kingitust vaja on? Mida see kingitus peab Sinu firma kohta ütlema ja millist sõnumit edastama? Parim kingitus on see, mille abil jutustad kingi saajale mingi loo. Kas kingitusi on vaja mingi suurema kampaania jaoks? On see uuest tootest või näiteks firma uuest asukohast teavitamiseks? On see kliendi ostuotsuse mõjutamiseks? On see kutse firma üritusele või tänukingitus? Mõne tähtpäevaga seotud? Vastavalt sellele saad otsustada, kas see on Sinu ettevõtte tegevusvaldkonnaga seotud olev asi (üldjuhul hea mõte) või hoopis midagi üllatuslikku ja ootamatut. Mõtle ka ka sellele, millist värvi need esemed peaksid olema ja mis värvi logo neile tuleb? Teinekord on oluline ka eseme suurus – kas mahub ümbrikusse või mitte. Ega Su konkurent sellist toodet kasutanud ei ole?

Kui tegemist ei ole mingi spetsiaalse kampaania jaoks tellitava kaubaga, vaid tahad, et Sul oleks alati kapist hea kingitus võtta, siis oleks mõistlik korraga tellida kolme erinevat tüüpi esemeid. Vastavalt olukorrale ja sihtgrupile mõni eksklusiivne ese, mõned keskmises hinnaklassis universaalsed kingitused ja palju väiksemaid ja odavamaid esmeid (pastakad vms). Kallimate kingituste puhul soovitan Sul pidada ka nimekirja kingisaajatest (et kolmandat aastat järjest ühele ja samale inimesele sama vaasi või kella ei kingiks).

2. Sihtgrupp – kellele see kingitus mõeldud on? Ettevõttele, kogu kollektiivile või eraisikule? Firmajuhile või spetsialistile? Mehele või naisele? Nooremale või vanemale? Müügisalongi külastajale või olulisele äripartnerile? Kui tegemist on personaalse kingitusega, siis mis sellele inimesele rõõmu teeb? Kas ta saab tõenäoliselt palju firmakingitusi (mõnel ametikohal lihtsalt saab ärikinke veidi sagedamini) – üheksas kruus ei tee teda ilmselt õnnelikuks (kui tegemist ei ole just kollektsionääriga).

 

3. Nüüd pane paika eelarve. Selge, et näiteks messil jagad odavamaid esemeid ja neid kulub palju. Eksklusiivseid kingitusi vajad harvem ja üksikuid. Alati täpsusta ärikingituste tarnija käest, kas tema pakutud hind sisaldab juba trükki, tikandit vms, mitme värviga see tehakse, milliste koguste võiksid saada lisaallahindlust jne.

 

4. Hinnast pole kingituste puhul tavaliselt viisakas rääkida, aga siinkohal tuleb meil seda teha. Ära vali teiste omasuguste hulgast kõige odavamat eset, ära vali kinki tingimata hinna järgi – las olla esiplaanil ikkagi selle väärtus saaja jaoks. Kingituse kvaliteet ja väärtus väljendab ju Sinu suhtumist kingi saajasse, aga ka Sinusse endasse. Teisalt ei tohi kingituse väärtus tekitada saajas tunnet, et ta on nüüd kuidagi tänuvõlas või peab mingi suure vastuteene osutama. Suurtes rahvusvahelistes korporatsioonides on tihti täpselt paika pandud, millise väärtusega kingitust üldse töötaja tohib vastu võtta (näiteks 20-30 USD). Loomulikult pead tõsiselt kaaluma, kui suurt „kingitust“ maksab teha riigiteenistujale, et vältida võimalikke arusaamatusi.

 

5. Vali endale koostööpartneriks 2-3 usaldusväärset reklaamkingituste tarnijat, kellega Sul on hea asju ajada. Eestis on neid ilmselt sadakond. Probleemiks võib olla see, et pakutakse täpselt sama kaupa, samadest kataloogidest. Seega vali tarnija, kel on laiem ja huvitavam tootesortiment. Uuri, millised on tarneajad (need võivad olla väga erinevad). Kas ja milline kaup on laos või tuleb see tellida? Kas on olemas näidised või kas neid saab tellida? Uuri praaktoodete tagasivõtmise ja garantii tingimusi. Ja ära unusta, et ükskõik kui odav/kallis kink jätab saajale halva mulje, kui see pole kvaliteetne!

 

6. Ole loominguline! Kataloogikaup on ikkagi kataloogikaup. Milline ese (või miks mitte ka teenus) annaks veel edasi Sinu ettevõtte sõnumit? Hea idee realiseerimine ei pruugi sugugi kallis olla – vaata lahtiste silmadega ringi!

 

7. Eelista eestimaist! Eriti juhul, kui kingitus tuleb teha välispartnerile või välismaalasele. Tavalistest ärikingituste kataloogidest siinkohal head lahendust ei leia. Hea idee võib olla tellida/osta kingitus mõnest käsitöökojast või kunstigaleriist.

 

8. Teisest küljest pead välismaalastele kingituste tegemisel olema ettevaatlik, sest erinevatel rahvastel on erinevad traditsioonid. TEA Kirjastuse „Maailma äri ja kultuuri käsiraamat“ toob järgmisi soovitusi:

  • kindlasti ei tasuks hiinlasest äripartnerile kinkida kääre, nuge või teisi lõikeriistu. Ka kellasid ja taskurätte ei tasuks kinkida. Kõik need asjad sümboliseerivad surma.
  • jaapanlaste jaoks on äärmiselt oluline kinkide üleandmise tseremoonia ning kinkide väljanägemine
  • indialaste kingitusi ei tasuks kindlasti pakkida musta või valgesse paberisse. Neid värve seostatakse Indias ebaõnnega. Õnnevärvid on seevastu roheline, punane ja kollane.
  • mehhiklastele ei tasu kindlasti kinkida hõbeasju. Hõbe seostub nende jaoks nipsasjakestega, mida tavaliselt turistidele müüakse.
  • hispaanlastele lilli kinkides tasuks jälgida, et neid oleks paaritu arv, ent mitte 13, mida peetakse ebaõnne numbriks
  • prantslastele veine kinkides tuleks eelistada kvaliteetseid ja hinnatud marke. Samuti hindavad prantslased kõrgelt vaimseid väärtusi, seega sobib kinkida ka raamatuid, heliplaate ja kunsti.

 

9. Ka pakend on oluline ja annab edasi Sinu sõnumi. Mõnikord on abi sellest, kui üsna tavalisele kingitusele leiad üllatava pakendi või lisad kaardi, mis jutustab  ilusa loo kingituse ja Sinu firma/toote vahelisest seosest.

 

10. Ära unusta, et Su ettevõttel võib tekkida kohustus ka nende kingituste tegemise tõttu makse maksta. Vastavalt tulumaksuseadusele ei maksustata reklaamkingitusi ja -teenuseid, mille väärtus ilma käibemaksuta on kuni 10 eurot. See tähendab seda, et maksuvabad on väikese rahalise väärtusega ehk alla 10 euro kingitused ning kallimad kingitused on täies ulatuses maksustatavad. Kingituseks või annetuseks ei loeta kulutusi, mida ei saa käsitleda hüvena saaja jaoks (nt õhupall, vimpel, plakat, voldikud, tootenäidised jms), st asju, millel puudub tarbimisväärtus. Ja kui kruus maksis 12 eurot, kuid sellest hinnast moodustas 2,50 eurot logo trükkimine kruusile, siis see kruus maksustamisele ei kuulu, kuna 2,50 eurot loetakse reklaamikuluks.

Kirjutas Kristel Tammemäe


Jagage seda artiklit sõpradega: