Reklaamkingitused, mis tegelikult ka töötavad!
Reklaamkingitused, mis tegelikult ka töötavad!
Logoga pastapliiatsid, T-särgid logoga, nokamütsid,
õhupallid...reklaamkingituste klassika, kui nii võib öelda. Kas need aga
tegelikult ka toimivad? Kas neid kasutatakse ja märgatakse? Kas kingituste saaja ise
neist rõõmu tunneb? Kuidas jõuda just selle õige kingituseni, mis pikalt
kasutust leiab ja palju tähelepanu saab?
Need on vaid vähesed küsimused, mida oleme oma aastate
pikkuse töö ajal kohanud, kui tullakse reklaamkingitusi valima.
Kuidas valida sobiv reklaamkingituste tegija?
Nagu eraelus ja töös üldse, algab kõik partneri valikust. Internet kubiseb artiklitest teemal, kuidas leida õige elukaaslane? Kuidas aga jõuda õige partnerini reklaamkingituste valdkonnas? Kohe anname teile mõned soovitused.
1. Kõigepealt tuleks vaadata, milline on ettevõtte koduleht ja kas tootevalikut, e-katalooge ning muid uudiseid on ikka regulaarselt uuendatud. Ühesõnaga – kas ettevõte elab!
2.
Kas kodulehel on näiteid tehtud töödest? Kas need on justkui ühe puuga löödud või
iga kingi puhul võib leida ka pisut rohkem personaalsust, mis seostub just
kinki tegeva ettevõttega?
Väga oluline on olla unikaalne ja eriline. Kuidas seda mõista? See
tähendab, et enamik teie reklaamtooteid peaks olema toodetud spetsiaalselt
teile või teie ettevõttele omase sümboolikaga, nii et toode tekitaks kuulsat
vau-efekti.
Eritellimusel valmistatud tooted ei ole alati kallimad kui laos olevad reklaamtooted!
3.
Rahulolevate
klientide arvustused? Peame silmas just neid tagasisidesid, mis on andnud
nö. päris inimesed ehk siis pildi ja nimega varustatud kommentaarid.
Klientide tagasisidet on hea jälgida ka sotsiaalmeedias. Hea märk ettevõtte koostööst klientidega on näiteks nii lihtne asi kui arvustused/reviews rubriik nende Facebooki lehel.
4. Guugeldada üldtuntud märksõnu, näiteks „reklaamkingitused”, „ärikingitused”, „firmakingitused”, „meened” ning vaata, kas ettevõte tuleb Google’i otsingus üldse välja?
5. Usaldusväärsust lisab kindlasti asjaolu, kui kingituste müüja on mõne reklaamkingituste ettevõtteid ühendava organisatsiooni (Euroopas PSI, Põhja-Ameerikas ja globaalselt ASI ja Austraalias APPA) liige. Nende liikmetel esineb vähem klientide kaebusi ning tihtipeale on nende tootevalik tänu välismaistele kontaktidele parem.
Tavaliselt on liikmelisus ettevõtte kodulehel välja toodud.
Kas kõiki reklaamkinke tasub tellida ühelt teenusepakkujalt?
Meie soovitame valida 3
partnerit. Sedasi on võimalus säästa
nii raha kui aega leides parema tarneaja ja/või soodsama hetke hinnaga
tooted. Samuti on sedasi võimalus saada ka rohkeim põnevaid ideid ja lahendusi.
Mida kinkida?
Nüüd, kui head koostööpartnerid on välja valitud, tuleb
hakata üheskoos mõtlema, mida nende suurepärasest tooteportfellist valida? Erialases
keeles rääkides siis eesmärgiks on leida
kingitused, mis loovad enim kontakte (ehk tähelepanu).
Mõeldes meie varasema praktika ja klientidelt saadud info
peale, tooksime välja järgmised soovitused. Lisaks on neid soovitusi toetamas
ka ASI globaalsest reklaamkingituste uuringu tulemused, mis kattuvad enamjaolt
ka meie kogemustega.
Reklaamkingituste statistika
ASI globaalsest reklaamkingituste uuringust selgub, et:
·
Kingitust kasutatakse keskmiselt 8 kuud.
·
Kuid 61% kontorilauale mõeldud logoga kingitustest kasutatakse aga lausa üllatavad 14 kuud.
·
Tervelt 42%-le kingituse saajatest jäi kingituse
andjast parem mulje, kui neile kingiti loodussäästlik või -sõbralik reklaamkingitus.
·
Keskmiselt 57% inimestest kingib toote edasi, kui nad seda ise enam ei vaja. Selle kinkimise tõenäosus
kasvab koos kingisaaja vanuse suurenemisega.
·
Kingituste saajatele läheb väga korda reklaamkingituse praktilisus.
· Keskmisel Euroopa mehel on 9 ja naisel 8 reklaamkingitust.
Millised kingitused loovad ettevõttest parima mulje?
Sama uuringu tulemusena selgus, et parima kuvandi saavutasid
ettevõtted, kelle kingituste seas olid:
·
mälupulgad,
·
pealisrõivad ( näiteks joped),
·
jooginõud,
·
ilmastikukindlad- ja spordirõivad.
Eraldi oli välja toodud ka akupank logoga. 60% vastanutest väitis, et nad teevad hea meelega äri ettevõtjatega, kes kingivad neile akupanga. 87% inimestest, kellele oli akupank kingitud, ütlesid, et jätavad selle kindlasti endale.
Mis teevad kingitusest hea kingituse?
Kingituse headuse määrab 3 aspekti:
1)
Esiteks selle praktilisus,
2)
teiseks disain
ja
3)
kolmandaks see, kui meeldiva tunde toote omamine annab.
Muide, kas teadsite olulist fakti, et reklaamkingitustesse investeerimine loob sama palju kontakte kui interneti- või raadioreklaam.
Viimased on aga ühed soodsamad reklaamikanalid, arvestades kontaktide arvu ja
kulu.
Kui aga tarbijalt küsida, kas ta eelistaks reklaami tarbimist või meene saamist, vastavad enamus ootuspäraselt muidugi viimast. Lisaks on kindlaks tehtud, et ettevõttelt kingituse saanud inimestel on firmast palju positiivsem kuvand kui neist, kes ennast vaid internetis reklaamisid.
6 enim kontakte loovat tootekategooriat:
Enam ei ole vaja nuputada, millise riiuli juurde jõuluvana või keegi teine tuleks juhatada. Siin on nimekiri kuuest kõige paremini toimivast tootekategooriast:
1) reklaamrõivad,
2) ostukotid,
3) logoga pastakad,
4) kalendrid,
5) T-särgid,
6) peakatted.
Kokkuvõtteks
Loodetavasti
aitab siin välja toodud info leida õigele inimesele õige kingitus. Kui tead,
kus sinu ettevõtte kliendid elavad, kui vanad nad on ja mida neile juba
kinkinud olete, siis paneme üheskoos suure tõenäosusega ka kingitusega täppi.
See tähendab, et kingi saaja hakkab seda kasutama, mis ongi ühe hea
reklaamkingituse eesmärk – teha rõõmsaks
kinkija ja kingituse saaja.
Reklaamkingituste pakkuja seisukohast on oluline saavutada kingituste tellijaga väga hea kontakt,
sest parima valikuni jõutakse koostöös. Võtke aega ja külastage ärikingituste pakkuja kodulehte või näidistesaali. Vaadake valikut uued tooted, kust leiate parimad trendikamad kingiideed.
Soovime teile tarku valikuid reklaamkingituste tellimisel!
Häid ideid firmakingituste
valimise kohta saab veel sellistest lugudest:
8
põhilist viga, millest reklaamtoodete kasutamisel hoiduda
7
tüüpilist viga firmakingituste ja ärikingituste tegemisel
Kuidas
reklaamkingituste abil müüki kasvatada?
Reklaamkingitused,
mis tegelikult ka töötavad!
Kuidas
firmakingituste tellimisel säästa aega ja raha?
Kuidas
mõõta reklaamkingituste tasuvust?