Kuidas mõõta reklaamkingituste tasuvust?
Kuidas mõõta reklaamkingituste tasuvust?
Viimati uuendatud: 25.07.2018
Oleme
korduvalt rääkinud, et kingitus toob rõõmu nii kingi saajale, kui selle
andjale. Seega justkui win-win
olukord. Kuid... kas ka sinu ettevõtte rahakotile?
Oleme
reklaamkingituste äris tegutsenud üle 15 aasta. Pikaajalised kogemused on
näidanud, et kingituste tegemine tõepoolest toob ettevõttele ka rahalist tulu.
Kõik
turundusega vähegi kokku puutuvad inimese teavad, et iga turundusse pandud sendi tasuvust mõõdetakse järjest hoolikamalt.
Seda võimaldab üha kasvav internetiturunduse võimaluste kasutamine, kus pea iga
liigutus on jälgitav ja hinnasildi külgeriputamine lihtne. Turunduskanalid,
mida numbrilises mõttes nii lihtsalt mõõta ei saa, on seega vähem ahvatlevad.
Kuidas hinnata reklaamkingituste tulusust?
Selleks, et
ajaga kaasas käia ja klientide küsimustele numbrite abil vastata, võtsime ette
USA, Euroopa ja Austraalia reklaamkingituste uuringud, mille on tellinud
reklaamkingituste ettevõtteid ühendavad rahvusvahelised organisatsioonid.
Seejärel koostasime tulemuste alusel valemid, mis aitavad ka teil reklaamkingitustesse tehtud investeeringu
tasuvust mõõta.
Reklaamkingituste keskmine kasutusaeg
USA uuringus
osales 100 000 inimest. Muuhulgas saime sealt teada, et keskmiselt kasutatakse ühte reklaamkingitust 8 kuud.
Kasutusaeg kuudes tooteliigi kaupa on aga järgmine:
• logoga vihmavarjud 14 kuud
• akupangad logoga 12 kuud
•
reklaamrõivad 9 kuud
• mälupulgad
8 kuud
• reklaamkotid
7 kuud
• mütsid 7
kuud
•
kontoritarbed 7 kuud
• T-särgid 6
kuud
•
kirjutusvahendid 6 kuud
Oluline on
asjaolu, et 57% kingituse saajaist annab
toote edasi, kui tal sellest isu täis saab.
Firmakingi kontaktide arv
Seda, kui
mitu korda toodet märgatakse, nimetatakse kontaktide
arvuks. See on teine väga oluline faktor, mida reklaamtoodete puhul
mõõdetakse.
Euroopas
saavad kõige enam kontakte reklaamrõivad
ja logoga kotid. USAs on suurimad kontaktimagnetid logodega kotid ja peakatted.
Klassikalised kirjutusvahendid (eelkõige pastapliiatsid) on esindatud
esikolmikus nii USAs kui Euroopas. Nendega
seotud numbritele me nüüd keskendumegi.
Pastapliiatsi abil matemaatilise valemini
USAs saab
üks pastapliiats tähelepanu 2805, Londonis 3449, Pariisis 1204 ja Berliinis
lausa 5615 korral.
Oletame, et
keskmine pastapliiats maksab 1 USD ehk 100 senti. Seega on ühe kontakti
võitmise maksumus 100 : 2805 = 0,036 senti ja 1000 kontakti maksab 36 senti ehk
0,36 USD.
Järeldus: Logoga pastapliiatsi abil on USAs
1000-kordse visuaalse kontakti loomine võimalik kõigest 0,36 USD abil. Muljetavaldav, kas pole?
1000
kontakti saavutamise hinda tähistatakse lühendiga CPM. Edasises jutus kasutamegi seda terminit, et jutt oleks selgem
ja konkreetsem.
Uuring väidab, et CPM on
·
ajalehereklaamil 32 USD,
·
ajakirjareklaamil 24 USD,
·
nutiseadmes reklaamimisel 10 USD ja
·
raadioreklaamil 7 USD,
reklaamkingitustel USA-s keskmiselt 7 USD.
Kokkuvõttes
on keskmise reklaamkingituse CPM umbes
sama, mis internetis või raadios turundamisel,
kuid reklaamivahendina on uuringu järgi eelistatuimad reklaamkingitused.
Teiseks valitakse reklaam ajalehes, kolmandaks raadios ja neljandaks ajakirjas.
Reklaamkingitusi
internetireklaamile eelistavate inimeste osakaal on aga 2,5 korda suurem!
Kui paluda
inimestel nimetada mõnda brändi, siis meenub 85% neist esimesena see ettevõte, kes on neile kinkinud T-särgi või
mütsi.
Uuringutega
saate lähemalt tutvuda Logotrade ärikingituste blogis.
Numbrid, valemid ja reaalne tulemus!
Tundub, et
reklaamkingitustel on tõesti palju eeliseid võrreldes tavareklaamiga. Ent kuidas seda
ikkagi mõõta? Toome järgnevalt siia ühe pika valemi, mis on paljude jaoks
kindlasti sama paeluv kui meile. Kui teid arvutuskäik niivõrd ei huvita, ja
sellesse sügavuti minna ei taha, siis võite kohe veidi edasi kerida. Allpool on
veel palju põnevat!
Lühendid 1:
·
CPI – 1 näitamiskorra hind sentides ehk kontakti
hind
·
CPM – 1000 näitamiskorra hind sentides
·
C – ühe toote maksumus sentides
·
PL – toote eluiga
·
AI – keskmine kogukontaktide arv toote eluea
jooksul
·
I – kontaktide arv päevas (või nädalas, kuus,
aastas)
CPI ja CPM arvutame
alguses sentides, et saaksime täpsemad tulemused ja ümardamine oleks lähedasem.
Arvutuskäik:
AI = PL x I
CPI = C : AI
C = 1 USD
ehk 100 senti
CPI = C/AI =
100 : 2805 = 0,036 senti
CPM = 1000
CPI = 0,036 senti x 1000 = 36 senti
1 USD = 100 senti ehk CPM = 0,36 USD
Näide 1:
1000
pastakale kulub 500 USD.
Seega CPI
= 50 000 : 1000 x 2805 = 0,0178 senti ja CPM (0,0178 senti x 1000) on 0,178
USD.
Lühendid 2:
·
TC x 100
– kogumaksumus sentides
·
Q – kogus
·
TC – kogumaksumus dollarites
Arvutuskäik 2:
TC = C x Q x
100 (maksumus sentides)
CPM = [TC :
(AI x Q)] x 1000
CPM = [500 x
100 : (2805 x 1000)] x 1000 = (0,0178 senti) x 1000 =17,8 senti ehk 0,178 USD
Kogumaksumuse puhul tuleb arvestada kogust, sest sellele vastavalt muutub ka toote CPM. Koguse valemist välja jätmisel võivad kergesti vead tekkida!
Näide 2:
Proovime
arvutada T-särgi CPMi Berliinis, kus uuringu järgi on ühe T-särgi keskmine
kontaktide arv (AI) 1763.
Ostame 150
särki 400 euro eest.
CPM = [400 x
100 : (1763 x 150)] x 1000 = (0,15066 senti) x 1000 = 150,66 senti ehk 1,50
eurot
Selleks et ühte tavalist logoga T-särki
vaadataks 1000 korda, peate välja käima kõigest 1,5 eurot.
Samasuguse arvutuskäigu läbisime akupanga, pastapliiatsi (nüüd juba Euroopas), poekoti ja
teiste reklaamriiete numbritega. Kes soovib sellega täpsemalt tutvuda, saab
seda teha Logotrade reklaamkingituste blogis. Julgustame
teid selleks igal juhul – nii saate ka
oma toodete tasuvuse välja arvutada.
Kokkuvõttes on 1000 kontakti hind vastavalt kingitusele järgmine:
• akupank
9,15 eurot
•
pastapliiats 0,15 eurot (USAs 0,36 USD; oleneb pastapliiatsi tüki hinnast, mis
oli 1 USD)
• poekott
0,49 eurot
• logoga
pusa 5,75 eurot
Millest CPM sõltub?
CPM sõltub
väga palju reklaamtootest ja selle nähtavusest. Samuti tema elueast ja
maksumusest. Eelpool mainitud tooted
ongi uuringu järgi parima kontaktide arvuga, mida iga turundaja saab reklaamkingituste
valimisel ja tellimisel arvesse võtta.
Reklaamtoote ja firmakingituse CPM valemiks on
CPM = [TC :
(AI x Q)] x 1000 (euro senti).
Keskmise kontaktide arvu täpsem mõõtmine (AI)
Oletame, et
olete tootejuht ja teil on vaja valida, kas teha teenindajatele logoga
tööriided või teete internetis retargeting-kampaania. Viimase CPM on 0,9 eurot.
Tööriiete
CPM arvutamisel arvestame, et üks teenindaja võiks omada 2 komplekti töörõivaid
ja ta töötab kuus 21 päeva. Oletame, et igapäevaselt on tööl 10, kokku aga on
ettevõttes 15 inimest. Me ei arvesta võimalust, et keskmine inimene kingib 57%
reklaamtooteid pärast kasutamist edasi, kuna tööriide puhul see ei kehti. Pood
on iga päev ehk kuus keskmiselt 30 päeva avatud ja selle aja jooksul külastab
seda 1000 inimest. Eelnevast uuringust saime teada, et keskmiselt kasutatakse
tööriideid 9 kuud. Eelarve on 300 eurot, igale töötajale tellime 2, seega kokku
30 komplekti. Toote tükihind on 10 eurot .
Arvutuskäik
Kontaktide
arv: 1000 : 30 = 33,3333 kontakti päevas.
Kontakti ühe
töötaja kohta: 33,333 x 21 = 700 kontakti töötaja kohta kuus.
Omatöötajate
kontaktid: 10 inimest iga päev = 10 x 30 päeva = 300 kontakti kuus.
Kokkupuudete ehk kontaktide kogusumma ühes kuus: 1000.
AI = 1000 kontakti
x 9 kuud = 9000 kontakti
AI x Q : 2 =
9000 x 15 (jagame kahega, kuna iga töötaja sai varutööriided)
TC = 300 x
100
CPM = (300 x
100 : 9000 x 15) x 1000 = 0,222 senti x 1000 = 222,22 senti ehk 2,22 eurot
Tööriide CPM (kui iga töötaja saab kaks
komplekti) on 2,22 eurot.
Kui aga
arvestame ainult ühe komplekti töötaja kohta, on selle CPM 1,11 eurot. Kui
samadel tingimustel oleks töörõivaks 5-eurone logoga T-särk, oleks kahe toote CPM töötaja kohta 1,11 EUROT ja ühe toote CPM töötaja kohta 0,555 eurot.
Tootejuhil
on nüüd võimalik valida. Arvutuste
kohaselt maksab aga T-särgina valitud tööriide 1000 kontakti vähem, kui sama
kontaktiarvuga retargeting-kampaania.
Reklaamkingituste mängud sotsiaalmeedias
Viimastel
aastatel on popiks saanud sellised hübriidlahendused, kus reklaamkingitusi
antakse auhinnaks sotsiaalmeedia jagamismängudel. See on aga veelgi soodsama
CPMiga kui tavaline ärikingitus. Lubame, et kirjutame sellest edaspidi pikemalt,
et aidata teil reklaamkingituste tegemisel tarku otsuseid teha.
Kokkuvõtteks
Loodame, et
saime teid veidi veenda selles, et reklaamkingituste
tasuvust on võimalik mõõta. Tulemus sõltub aga paljude tegurite koosmõjust
- reklaamkingituse unikaalsusest, praktilisusest, hinnast, kogusest,
nähtavusest ja inimestest, kes neid kasutavad. Mõned aktiivsed kasutajad loovad
kordi rohkem kontakte kui passiivsed. Nii et valige hoolikalt, kellele mida
kingite.
8
põhilist viga, millest reklaamtoodete kasutamisel hoiduda
7
tüüpilist viga firmakingituste ja ärikingituste tegemisel
Kuidas
reklaamkingituste abil müüki kasvatada?
Reklaamkingitused,
mis tegelikult ka töötavad!
Kuidas
firmakingituste tellimisel säästa aega ja raha?